Rebranding – kierunek zmian w 2014 roku

Rebranding – czyli proces odświeżenia marki poprzez zmianę elementów jej komunikacji, który najczęściej wiąże się ze zmianą wizerunku.  Bardzo często jest to spowodowane chęć dopasowania się do najnowszych trendów lub zmianą naczelnego produktu jaki firma promuje. Jak to wyglądało w 2014 roku? Nie ma się co oszukiwać – rządził trend flat design. O co właściwie chodzi z tym flat design? Założeniem tego trendu jest skupienie się na czytelności przekazu oraz maksymalne ograniczeniu zbędnych efektów (cieni, obrysów, blasków itd) i ozdób. Przez takie działanie użytkownik może skupić się na użyteczności i funkcjonalności. Zdecydowanie warto docenić wartości projektowania w flat design. Dlaczego? Przede wszystkim zyskujemy przejrzystość i czytelność, przez co możemy skupić się na funkcjonalności. W przypadku stron internetowych dochodzi jeszcze dużo szybsze ładowanie się elementów składowych. Poniżej umieszczam kilka znanych marek które w 2014 zdecydowały się na rebranding marki z nakierowaniem na flat design.

flatlogos-7 flatlogos-6 flatlogos-3

Dodatkowo projektowanie stron internetowych w tej technice znacznie ułatwia implementowanie strony pod urządzenia mobilne, co w dzisiejszych czasach jest ważnym aspektem. Teraz pytanie czy dla grafika praca z uproszczonymi projektami jest prostsza? Niekoniecznie, ponieważ we wszystkim należy zachować umiar, nie przesadzajmy więc z tym minimalizmem – projekt graficzny oprócz treści musi też zaciekawić. Tak więc grafik mając uproszczone zadanie w samym stworzeniu elementów musi wykazać się większą pomysłowością przy ich wykorzystaniu. Czy flat design to zmiana na całe lata? Wydaje mi się, że tak choć każda moda kiedyś przemija.