Wizytówka – jak powinna wyglądać?

Takie małe a tak dużo znaczy. Wizytówka czyli zadrukowany kartonik najczęściej o wymiarach 90×50 mm powinien być nieodłącznym elementem wizerunkowym każdej firmy. Jak powinna wyglądać wizytówka by mogła wyróżniać się na tle konkurencji? Przede wszystkim powinna być nieszablonowa oraz unikatowa, nawiązująca do kolorystyki i image firmy. Musi być łatwo „wyławialna” ze stosu innych wizytówek. Przede wszystkim projekt graficzny musi być czytelny, trzeba pamiętać, że wymiar wizytówki nie jest duży więc nie można przesadzić z ozdobnikami – szczególnie w przypadku gdy wizytówka ma zawierać więcej informacji. Z drugiej strony grafik komputerowy przy przygotowywaniu projektu wizytówki nie powinien przesadzić z ogromnymi czcionkami. Nawet jeżeli jest miejsce czcionki nie powinny być zbyt duże. Kolejna istotny element to kolor – z reguły projekt nie powinien być zbyt kolorowy – wykorzystanie 2 – 3 barw czasami w zupełności wystarczy. Wyjątkiem mogą być na przykład wizytówki dla przedszkola. W większości przypadków trzeba się raczej trzymać określonych kolorów oraz ewentualnie ich odcieniów. Gdy już projekt graficzny będzie gotowy, trzeba się zastanowić nad odpowiednim wydrukiem naszych wizytówek 🙂 . Standardem jest drukowanie na grubym papierze kredowym, warto jednak dopłacić kilka groszy więcej a dzięki czemu efekt będzie jeszcze bardziej niewiarygodny! Lakierowanie wybiórcze, tłoczenie, druk złotem lub srebrem, zaokrąglone rogi to tylko niektóre z efektów które możemy nadać dodatkowo naszym wizytówkom. Warto jednak w to zainwestować ponieważ różnice w cenie są naprawdę śladowe, a przecież takie wizytówki starczają raczej na relatywnie dłuższy okres czasu.