Wizytówka – jak powinna wyglądać?

Blog

Wizytówka – jak powinna wyglądać?

  • by Maciej Ramus
Wizytówka – jak powinna wyglądać?

Takie małe, a tak dużo znaczy.

Wizytówka, czyli zadrukowany kartonik, najczęściej o wymiarach 90×50 mm powinien być nieodłącznym elementem wizerunkowym każdej firmy. Jak powinna wyglądać wizytówka, by mogła wyróżniać się na tle konkurencji?

Przede wszystkim powinna być nieszablonowa oraz unikatowa, nawiązująca do kolorystyki i wizerunku firmy. Musi być łatwo “wyławialna” ze stosu innych wizytówek. Przede wszystkim projekt graficzny powinien być czytelny, trzeba pamiętać, że wymiar wizytówki nie jest duży więc nie można przesadzić z ozdobnikami – szczególnie w przypadku gdy wizytówka ma zawierać więcej informacji. Z drugiej strony grafik komputerowy, przy przygotowywaniu projektu wizytówki nie powinien przesadzić z ogromnymi czcionkami. Nawet jeżeli jest miejsce, czcionki nie powinny być zbyt duże.

Kolejny istotny element to barwy – z reguły projekt nie powinien być zbyt kolorowy. Wykorzystanie 2-3 barw czasami w zupełności wystarczy. Wyjątkiem mogą być na przykład wizytówki dla przedszkola. W większości przypadków trzeba się raczej trzymać określonych kolorów oraz ewentualnie ich odcieni. Gdy już projekt graficzny będzie gotowy, trzeba się zastanowić nad odpowiednim wydrukiem naszych wizytówek. Standardem jest drukowanie na grubym papierze kredowym, warto jednak dopłacić kilka groszy więcej, by efekt finalny robił odpowiednie wrażenie! Lakierowanie wybiórcze, tłoczenie, druk złotem lub srebrem, zaokrąglone rogi to tylko niektóre z ozdobników, które możemy nadać dodatkowo naszym wizytówkom. Warto jednak w to zainwestować ponieważ różnice w cenie są naprawdę śladowe, a przecież takie wizytówki starczają na dłużej.