Media społecznościowe – co Ci oferują?

Blog

Media społecznościowe – co Ci oferują?

  • by Karolina Zięba
Media społecznościowe – co Ci oferują?

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jak potężną siłą są media społecznościowe? Korzysta z nich niemal połowa ludności! Wyobraź sobie, tyle ludzi w jednym miejscu – takie rzeczy tylko w Internecie 😉

Dlatego każda firma powinna zadbać o swoją obecność w tym miejscu i jak najlepszą prezencję.

Jak skorzystać na obecności w Internecie? Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Poniżej stworzyliśmy kilka ważnych punktów, o których warto wiedzieć przystępując do samodzielnej promocji swojej firmy w social mediach.

Przede wszystkim: Co możesz zyskać?

Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak osiągnąć swój cel marketingowy (np. promocja marki czy zwiększenie zaangażowania odbiorców, zachęcenie do rejestracji czy zakupu).

Poniżej: Co możesz zyskać? Czyli zalety mediów społecznościowych.

1. Zbuduj świadomość marki.

Czy wiesz, że aż 39% użytkowników mediów społecznościowych (jak wynika z raportu Nielsen Social Media) traktuje je jako źródło wiedzy o produktach i usługach? Twoi klienci czekają na Twój produkt, przedstaw im go.

2. Zbuduj społeczność.

Największą zaletą mediów społecznościowych jest możliwość bezpośredniego kpontaktu z klientem. Jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny, wiesz, co mamy na myśli. Jednak prowadząc jakiekolwiek działania na szerszą skalę, to social media są idealną przestrzenią na spotkanie i zaangażowanie odbiorców.

3. Zwiększ lojalność wobec marki.

Media społecznościowe opierają się na reagowaniu i zaangażowaniu, dlatego budując markę warto to wziąć pod uwagę. Zaangażowanie, to także lojalność wobec danej marki i tworzy relację konsument-biznes.

4. Potwierdzenie profesjonalnej obsługi klienta.

Opinie, komentarze, polecenia – to potęga. Te pozytywne z pewnością zbudują Twój pozytywny wizerunek i przekonają nieprzekonanych. Te negatywne, jeżeli zostaną umiejętnie poprowadzone, także mogą zostać obrócone na korzyść marki. Daj znać swoim fanom, że o nich dbasz.

5. Znajdź swoją grupę aktywnych odbiorców.

Dzięki mediom społecznościowym dowiesz się więcej o swoich klientach. Dzięki statystykom sprawdzisz, ile mają lat, jakiej są płci oraz gdzie mieszkają. Dane te mogą się różnić zależnie od platformy, z jakiej korzystasz. Dlatego warto działać wielokanałowo.

6. Zupełnie nowe możliwości sprzedaży i promocji.

Dzięki social mediom trafisz ze swoimi produktami lub usługami do zupełnie nowej grupy klientów, a dzięki bezpośredniemu kontaktowi, możesz sprzedawać efektywniej i skuteczniej.

7. Prowadź działania wielokanałowo.

Każda platforma social mediowa ma swoją specyfikę, którą warto znać, zanim przystąpi się do publikacji. Dzięki temu, że są zróżnicowane, treści można różnicować, a tym samym działać symultanicznie w wielu kanałach.

Źródło: envato.com

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this