Księga Znaku

Blog

Księga Znaku

  • by Weronika
Księga Znaku

To nie książka z zaklęciami…

Księga Znaku, brzmi trochę magicznie i nie sposób przejść obok tego obojętnie. O ile znane wszystkim jest pojęcie logo, to o księdze znaku słyszeli już nieliczni. A szkoda, gdyż kryje się w tym wiele potrzebnej wiedzy do tworzenia późniejszych projektów.

Księga znaku, to zbiór elementów wizualnych firmy, takich jak: logo, dopuszczalna kolorystyka, fonty (czcionki) oraz zasady ich stosowania. Mogą się w niej także znaleźć projekty identyfikacji wizualnej, jak choćby wizytówki, a nawet elementy strony www. Zasady zawarte w księdze znaku stanowią kanon stosowania wizualnych elementów firmy zarówno w polityce wewnętrznej firmy, jak i na zewnątrz.

Proces tworzenia takiego zbioru zaczyna się zwykle wraz z tworzeniem logotypu firmy. To tutaj ustalane są zasady jego stosowania. Ważne jest wyodrębnienie poprawnego stosowania oraz tego niepoprawnego (obrazowane jako przekreślone przykłady). Uwzględnione jest w niej na przykład tak zwane pole ochronne logo, czyli przestrzeń, w jakiej nie mogą pojawić się inne elementy. Nie sposób opisać wszystkich elementów, które znajdują się w owym zbiorze, jednak warto zaznaczyć, że księga znaku jest rzeczą indywidualną dla każdej marki i dopasowujemy ją według potrzeb.

Fragment księgi znaku firmy Your Roots In Poland

Dlaczego warto zadbać o księgę znaku? Te cenne wskazówki posłużą przy realizowaniu każdego kolejnego projektu, czy to wizytówek, ulotek czy strony internetowej. Księga znaku pozwala na zachowanie spójnego przekazu, nie ma tu miejsca na niedociągnięcia takie, jak niezgodne kolory czy inna czcionka. To ważne, jeśli firma chce budować swoją markę. Oprócz tego jest także pewną formą zabezpieczenia się przed kradzieżą znaku graficznego przedsiębiorstwa.

Księgę znaku warto zlecić profesjonaliście, wówczas zyska się pewność dopracowania szczegółów identyfikacji oraz prawidłowego opisu wszystkich reguł stosowania elementów i standaryzacji logotypu. Dokładnie określone kolory są gwarantem prawidłowego wyglądu elementów identyfikacji firmy, a co za tym idzie, konsekwentnym kształtowaniem identyfikacji wizualnej w świadomości klientów.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this