Real Time Marketing – jak robić to dobrze?

Blog

Real Time Marketing – jak robić to dobrze?

  • by Karolina Zięba
Real Time Marketing – jak robić to dobrze?

Za real time marketing uznaje się przemyślane i kreatywne działania związane z marketingiem marki w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że taka aktywność, najczęściej wykorzystywana w mediach społecznościowych, odpowiada na bieżące wydarzenia kulturalne, sportowe czy polityczne. Niektórzy marketingowcy zauważają, że real time marketing może być również stosowany podczas wydarzeń cyklicznych – świąt czy rocznic. Mimo, że zdania na ten temat są podzielone, to warto pamiętać, że taka forma marketingu, jeżeli korzysta się z niej umiejętnie, może pomóc naszej marce w szybkim wzroście popularności.

Jakie są główne założenia RTM?

Główne założenia real time marketingu wydają się naprawdę proste – jest to niejako inteligenta ”riposta” wobec popularnych wydarzeń na świecie. W ten sposób można stworzyć wrażenie świadomej wobec najnowszych informacji marki. Jednak, mimo pozornie łatwych zasad korzystania z tego rodzaju marketingu, wiele firm ma z nim problemy. Aby osiągnąć potencjalny sukces należy prowadzić skuteczny i nieustanny monitoring internetu.

Co jest najważniejsze?

W real time marketingu bardzo ważny jest dobór odpowiedniego wydarzenia. Takiego, który ma potencjał viralowy, czyli potencjał szybkiego rozprzestrzeniania się poprzez kanały mediów społecznościowych. Dodatkowo, jednym z najważniejszych elementów budowania strategii takiego rodzaju marketingu jest natychmiastowość. Należy bowiem pamiętać, że konkurencja również monitoruje najważniejsze informacje. Im dłużej zwlekamy ze skomentowaniem bieżącego wydarzenia, tym mniejszą mamy szanse na zaskoczenie internautów swoim postem. Co więcej, publikacja musi być sensowna oraz adekwatna do kontekstu. Nie starajmy się wykorzystywać okoliczności na siłę. Jeżeli nie mamy pomysłu na to, w jaki sposób połączyć naszą firmę z danym wydarzeniem, to najlepszym wyjściem będzie odpuszczenie. Nikt nie lubi przecież czytać postów zabawnych na siłę. Dodatkowo nasze publikacje powinny być rozrywkowe, angażujące odbiorców, ale jednocześnie muszą być dostosowane do charakteru marki. Spójność naszej komunikacji w mediach społecznościowych ma wielkie znaczenie.

Jakie są korzyści?

Jeżeli znamy już podstawowe techniki działania real time marketingu, to warto wspomnieć o korzyściach z niego płynących. Najważniejszą jest oczywiście natychmiastowy wzrost zainteresowania marką – rozszerza zasięg odbiorców oraz tworzy społeczność skupioną wokół naszej firmy. Taki rodzaj marketingu zmniejsza dystans między marką, a odbiorcami, dzięki czemu bardziej angażują się w działania naszej firmy. I to wszystko niewielkim kosztem. Jednym z najlepszych kont, które wykorzystuje taki rodzaj marketingu jest Ikea. Posty na jej fanpagu na Facebooku są bardzo celnymi odpowiedziami na bieżące wydarzenia. Dzięki temu mogą pochwalić się wieloma reakcjami zaangażowanych internautów:

Post z 22 listopada 2018 roku po ogłoszeniu powrotu Roberta Kubicy do F1


To co, jesteście już przekonani do stosowania real-time marketingu?

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this