E-commerce, czyli sprzedaż internetowa

Blog

E-commerce, czyli sprzedaż internetowa

  • by Weronika
E-commerce, czyli sprzedaż internetowa

E-commerce jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się kanałem dystrybucji. Gdy znaczna część ludzi na świecie ma dostęp do sieci, sprzedaż internetowa zyskuje przewagę nad tą stacjonarną. Dlatego też warto poznać metody, które wspomogą taki rodzaj transakcji.

Eksperci radzą!

Maciej Ramus (założyciel Agencji Interaktywnej Dream County) został poproszony o wypowiedź w filmie na temat sprzedaży internetowej. Razem z Marcinem Szczurem (Blue Media) podzielili się swoją wiedzą związaną z komunikacją z klientami w e-commerce. Tutaj można obejrzeć cały film.
Odpowiedzieli w nim na kilka pytań: Jak pozyskać nowego klienta i jak zatrzymać go przy sobie? W którym momencie rozpocząć techniki sprzedażowe?

Poznajmy więc udzielone przez nich wskazówki:

  • Najważniejszym zadaniem jest zbudowanie strategii sprzedażowej – pozwoli nam to na segmentację klientów oraz dobranie odpowiedniej narracji
  • Należy wykorzystać automatyzację i sztuczną inteligencję – rozmowa botów z klientami zachęci ich do zakupów
  • Można również zastosować ekonomię subskrypcji, czyli pobierania płatności bez uczestnictwa klienta w sklepie
  • Istotna jest również strona wizualna – strona powinna być przejrzysta i intuicyjna
  • Aby dotrzeć do niezdecydowanego klienta należy wykorzystać możliwości akcji marketingowych, np. zaproponowanie darmowej wysyłki czy rabatu przy kolejnych zakupach.

Nie wszyscy wiedzą, ale nasza agencja ma w swojej ofercie również sklepy internetowe. Dbamy o to, aby wszystkie produkty były dobrze opisane i zaprezentowane.

Od czego zacząć?

Zastanawiasz się nad otwarciem sklepu? Od czego zaczniemy? Zaplanujemy strategię sprzedażową, a następnie zajmiemy się promocją w mediach społecznościowych.
Faktem jest, że dobrze prowadzone kanały social mediów pomogą w sprzedaży produktów.

Korzyści płynące z e-commerce

Nasuwa się więc oczywiste pytanie: dlaczego warto zainteresować się tym rodzajem sprzedaży? Przede wszystkim e-commerce pozwala na wzrost wydajności komunikacji pomiędzy Twoją firmą a klientem. Co więcej, sprzedaż internetowa jest ogromnym udogodnieniem – pozwala na szybką aktualizację oferty. E-commerce redukuje również koszty – rozpoczęcie działalności internetowej nie wymaga bowiem wielkich zasobów pieniężnych. Poza tym, posiadając biznes w Internecie nie musimy wynajmować punktów sprzedaży detalicznej. Internet jest również miejscem, gdzie nie istnieją ograniczenia geograficzne. Możemy dotrzeć do klientów z różnych części Polski, a nawet świata.

Dlatego też, jeżeli myślicie o wystartowaniu z firmą w Internecie – zachęcamy do kontaktu, chętnie pomożemy. Przygotujemy wycenę oraz doradzimy najodpowiedniejszą formę sklepu pod dany typ asortymentu.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this