O pracy zdalnej słów kilka

Blog

O pracy zdalnej słów kilka

  • by Karolina Zięba
O pracy zdalnej słów kilka

Coraz więcej przedsiębiorstw zamyka swoje biura i przechodzi w tryb pracy zdalnej. Dlaczego? Oczywiście przez wzgląd na bezpieczeństwo pracowników oraz klientów.

Na pozór to praca marzeń. W praktyce jednak nie jest to tak kolorowe, jak się może wydawać. Jak nie dać się zwariować? O tym, od serca, pisze Weronika. Zapraszamy do lektury!

Praca zdalna i… mycie okien?


W pracy z domu często zapomina się o swoich obowiązkach lub też naszą uwagę przykuwa mnóstwo „przeszkadzajek”, które potrafią wyrwać nas z produktywnego transu.
Warto w takich wypadkach usunąć je ze swojego pola widzenia. Zadbaj o porządek w pokoju, zanim zorganizujesz tam swoje tymczasowe biuro. Wtedy nie będzie Cię kusić mycie okien podczas swojej 5 minutowej przerwy czy porządkowanie książek na półce, by były poukładane chronologicznie. Unikaj włączonego telewizora i radia oraz rozmów telefonicznych z rodziną. Każda wymówka jest dobra, ale to pranie naprawdę może poczekać. Problem zaczyna się wtedy, gdy miałaś/eś do zrobienia 10 ważnych rzeczy, a żadna z nich nie została nawet rozpoczęta…
Dlatego przyszykuj swój kącik pracy tak, aby był wygodny i nie zmuszał do ciągłego odrywania się od komputera. Przygotuj sobie przekąski i napoje jeszcze przed pracą, żeby nie wstawać co chwilę. Nie przesadzaj jednak z tą wygodną. Pracując przez 8 godzin w łóżku nie zdziałasz zbyt dużo. Próbowałam. Nie polecam. 😉

Niesforni domownicy?


Porozmawiaj z nimi o tym, że owszem, przebywasz w domu , lecz nie będziesz zajmować się domowymi obowiązkami w danym przedziale czasu. To, że oni mają wolne od pracy, nie znaczy, ze Ty także. Spokojnie, nie jesteś sam/a! 😉
Najtwardszym orzechem do zgryzienia są dzieci. Jednak warto z nimi porozmawiać i poprosić o chwilę spokoju, po której nastąpi czas na wspólną zabawę.

Organizacja pracy – jak skutecznie zorganizować swój czas?

Aby nie wypaść z rytmu polecam ustalenie stałych godzin, których będziemy się trzymać. Najlepiej takich, do jakich już przywykliśmy w codziennej pracy. Prócz tego warto też sporządzić listę co należy zrobić i wyodrębnić priorytety.
Mój zespół mówi, iż choruję na „tabelkozę” – gdzie tylko mogę, robię tabelki. To nie jest śmieszne, bo łatwo można się tym zarazić! Osobiście swoje godziny (wliczając w to przerwy) oraz zadania, jakie muszę wykonać spisuje w tabelce w dokumentach na dysku Google. W ten sposób, dzięki udostępnieniu tego dokumentu, możemy informować się w wzajemnie w zespole o tym, co mamy do zrobienia i kiedy możemy przejąć kolejne zadania.

O narzędziach, które ułatwiają komunikację wewnątrz zespołu, pisaliśmy na naszym blogu tutaj.

Dream County dokłada wszelkich starań, aby nasza praca była produktywna i ciągła. Pomagamy sobie nawzajem, dzięki czemu nieodmiennie oferujemy klientom nasze usługi. Dokładamy też wszelkich starań, by nie odczuli epidemii koronawirusa i ograniczeń stąd płynących.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this